Intervaller med hoppetau

I dag kjørte jeg en skulder/bryst økt, og ettersom jeg prøver å gå ned i fettprosent bruker jeg å avslutte med intervaller. Jeg skal ikke lyge, jeg hater kardio. Intervaller er vell og merke en av de kondisjons treningene jeg faktisk syns er ok, men etter en tung styrke økt kan det være ekstremt vanskelig å finne frem motivasjonen. Min løsning er rett og slett å variere litt, så i dag testet jeg ut intervaller med hoppetau. Fikk ikke helt samme itensitet som ved løping (jeg har vell og merke aldri vert spesielt god til å hoppe tau og er nok litt slow), men det fant frem motivasjonen i meg, så for å få en fullverdig økt plusset jeg på 3 intervaller på møllen etterpå. Anbefaler alle som føler seg umotivert til kondisjonsøkten til å laste ned tabata/hiit app og prøve!

 

#trening #kosthold #hverdag #hiit #kondisjon 

7 kommentarer

Marianne Monsen

25.09.2014 kl.09:27

Haha! "Bra" at det er flere som ikke liker kardio! Jeg synes det er så kjedelig :P men det må jo til, i hvert fall om man ønsker resultater som lavere fettprosent! Synes det er kjempe lurt å variere, slik at man ikke går sååå lei. Smart med hoppetau :D

Tina Angelica

25.09.2014 kl.18:59

Marianne Monsen: ikke sant :)

Alexandra

25.09.2014 kl.19:38

Har aldri tenkt over man kan bruke hoppetau :-)

Jeg er mer glad i å gå på fjellet enn å løpe på møllen. Kan skje det blir en 20 min på møllen engang i blant, men helst går jeg for elipsemaskinen :-) Føler jeg får så mye mer av å gå på turer pga natur og alt sånn. (fjell vell å merke).

Tina Angelica

25.09.2014 kl.20:36

Alexandra: ja, jeg og liker egentlig å gå tur :) Men syns det er litt skummelt å gå åleine så blir ikke så veldig ofte..

Alexandra

25.09.2014 kl.20:38

Ser den :-)

Sunnere hverdag

25.09.2014 kl.20:48

Smart med hoppetau som variasjon til løpingen =)

Tina Angelica

25.09.2014 kl.21:09

Sunnere hverdag: ikke sant :) gøy å prøve litt nye ting :)

Skriv en ny kommentar

hits