Tørr å spise mere

 

Dere som driver med styrke trening har sikkert hørt dette veldig mange ganger før, men jeg sitter med inntrykket av at mange allikevel ikke tørr øke mat inntaket sitt noe særlig. På fb gruppen NAF (treningsgruppe) er det ekstremt mange innlegg fra jenter som ønsker å bli markert, men spiser veldig veldig lite. Jeg var selv en av de som tenkte jeg skulle få sixpack og en markert rygg, men spiste 1500 kalorier for dagen - ''sjokkerende'' nok skjedde ikke så mye annet enn at jeg ble tynnere. Jeg innsåg dette etter hvert selv, og økte med 300 kalorier for dagen . Ja, jeg ble mer markert enn hva jeg hadde vert, men fortsatt gikk ting veldig sakte.  

På bildene under er bildene til venstre og øverste rad har jeg trent styrketrening i 1 - 1,5 år, for det meste på 1500 kalorier,med ca 3 mnd på 1800. På bildene til høyre har jeg økt inntaket mitt ca 1000 kalorier fra begynnelsen.  Ja, jeg har lagt på meg noe fett - men, jeg unner meg ekstremt mye mer enn hva jeg tillatte meg før. Kake på middagsbessøk hos bestemor? no problemo. Spise ute med venner? koselig. og så videre. Man kan redusere fettet med å holde seg strickt til planen, men for min del utgjør dette så lite at jeg syns det er verdt det.  Dessuten har jeg ekstremt mye mer enegri både på trening og ellers i hverdagen, og etter hvert kan jeg velge å prøve å redusere fettet litt igjen og sitte igjen med en mye bedre fysikk enn tidligere fordi jeg har mye mer masse. 

Spiser du nok i forhold til din målsetting?



#trening #kosthold #hverdag #bilder #fitness

8 kommentarer

kindertryne

21.06.2015 kl.19:19

ja, kjempe viktig å få i seg nok :-) veldig pent ansikt du har må jeg si, og en fin kropp :-)

Tina Angelica

21.06.2015 kl.20:11

kindertryne: Det er det! Åhh, tusen takk :) You made my day

Neneva

21.06.2015 kl.20:28

Veldig viktig å få i seg nok! Du stråler og ser fantastisk ut :) Har selv økt inntaket igjen!

Tina Angelica

21.06.2015 kl.20:30

Neneva: Takk det samme! Ser ut som du har hatt godt av det, ser du begynner å dra tunge løft :)

Neneva

22.06.2015 kl.00:02

Takk! Ja, det hjelper! :)

Tiril

22.06.2015 kl.16:05

Så bra at du har fått et sunnere syn på trening og kosthold! Dessverre er det mange som tror at lite mat er nøkkelen til en trent, slank og markert kropp. Dette er feil, men det er vanskelig å få mange mennesker til å forstå dette.

Jeg trener styrketrening og begynner å få en ganske markert rygg og mage. Ukentlig får jeg spørmål om hva jeg trener og hva jeg spiser. De fleste får bakoversveis når jeg forteller hvor mye jeg spiser, for de forventer ikke å høre at dem må spise MER mat for å bli mer markert! Med dette sagt, er det viktig å skille mellom usunn mat og sunn mat. Spiser man mye usunn mat vil man selvfølgelig ikke oppnå en sterk og veltrent kropp like raskt som om man spiser mye sunn og næringsrik mat.

Mat er kroppens drivstoff! Uten nok mat vil man ikke fungere normalt i hverdagen og man vil i hvert fall ikke ha overskuddet til å bygge en markert kropp. Stå på videre og vær stolt over at du har innsett at mat er nøkkelen! :-)

Tina Angelica

22.06.2015 kl.17:01

Tiril: Ikke sant :) Men jeg mener likevell at et sunt kosthold faktisk rommer et par utskeielser også, det er viktig å ha psyken på plass og, og det er lett å få et anstrengt forhold til mat. Jeg selv bruker å regne at jeg spiser 80-90% sunn mat, også har jeg 10-20% som kansje ikke er så sunt. Noen uker spiser jeg veldig strickt, noen uker er det flere utskeielser, litt etter hva jeg føler for. Men det viktigste er at jeg trives mye bedre med både kosthold og trening nå enn før

Tiril

22.06.2015 kl.17:06

Ja, det er jeg helt enig i! Det var ikke meningen å uttrykke meg på en måte som sier at utskeielser er fy-fy, for jeg synes også det er viktig med et balansert og varierende kosthold som ikke er altfor strengt. Det viktigste er at man trives, for da klarer man å opprettholde kostholdsendringene mye lenger enn om man mistrives :-)

Skriv en ny kommentar

hits