Top 3 måltider på farten

Tenkte jeg skulle dele noe av favoritt maten min på farten, da det gjerne er vanskelig å komme på sunne alternativer å ty til junkfood. Det som jeg personlig liker med disse alternativene er både at det er lett å justere de for å nå macroene/kaloriene man skal ha i seg, og variere slik at man ikke går lei. 

Min absolutte favoritt er mager kesam - kjempe lett og variere og kan gjøres både kalori rik/fattig alt etter hvilke mål man har for måltidet. Slik som på bildene over, dette var dagens lunsj da jeg hadde glemt at butikken ikke var søndagsåpen og ikke fått handlet inn til å stelle i stand noe. Her er en veldig kalori rik variant med både nøtter og en protein bar på siden. For magrere varianter som fremdeles metter er jeg kjempe glad i å spise med bær/frukt.

 


En annen klassiker er spelt lomper med diverse på. For magre varianter kan de godt spises med bare kjøtt pålegg, mens for å få i seg mer kalorier kan man ha på smør ost av ulike varianter og f.eks. ost. Jeg er også glad i å enten spise frukt eller smootihe ved siden av. 

 

Sushi eller kina mat i hele tatt er også noe jeg av og til spiser på farten. Sushi er jo hovedsakelig karbs, men å kjøpe takeaway av kinesisk mat syns jeg er helt genialt. Her i bergen er det ivertfall flere små sjapper hvor en kan få lunsj menyer frem til tidlig på ettermiddagene til en veldig rimelig pris, velger man et magert kjøtt og retter med mye grønsaker er det absolutt ikke det verste en kan spise. De fleste steder er også veldig medgjørlig med at en kan droppe/få en magrere saus osv. 

#fitness #trening #kosthold #hverdag #mat

@ instagram

 

tina.angelica 

Innsåg ikke før nå hvor lite jeg faktisk poster på instagram i forhold til hva jeg knipser. Skal prøve å skjerpe meg å poste litt mer! Legg gjerne igjen instagram kontoen din, alltid kjekt å finne nye kontoer å følge 

 



#trening #kosthold #hverdag #fitness

Treningsprogram for muskelvekst

Tenkte jeg skulle dele med dere det programmet som har gitt meg mest fremgang i forhold til å legge på meg muskel masse, nemlig Sillje Marielas muscle up. Det er alikevell viktig å ha i bakhodet at et program er ikke noe som på magisk vis forandrer fysikken din/gjør deg sterkere eller hva enn som måtte være målet ditt - det krever fokus og innsats, men et godt sammensatt program kan hjelpe deg i riktig retning.

♥ Sammensettingen av selve treningsprogrammet fungerer godt fordi øvelsene er lagt opp slik at de utfyller hverandre (dvs du får trent alle musklene i kroppen) og fordi det er lagt opp slik at du lett greier å ha progresjon (øke i vektene) 

♥ Det følger med en kostholdsplan, noe som kan være nyttig for å finne ut hvor mye en trenger å spise for å bygge. Heftet sier også  litt om hvordan du selv kan fin justere mengden mat etter behov da det ikke er gitt at alle har samme aktivitetsbehov. Jeg personlig liker å styre maten min selv, derfor er det supert at du kan velge om du bare vil følge macroene eller en fullstendig kostholdsplan.

♥ Trenings planen er lagt opp som en treningsdagbok, så det er lett å føre opp hva du trente med sist økt og dermed passe på at en øker vektene.

-   Eneste minuset med programmet er at det koster en del (men er alikevell mye rimligere enn f.eks. curves og strongbody som er veldig i vinden for tiden) men jeg vil annbefalle alle som har som målsetting å øke muskelmassen å kjøpe dette programmet. Jeg har akkurat fullført en runde og tenker å kjøre en til på rappen.

 


#trening #kosthold #hverdag #motivasjon #fitness

Hyttetur

I helgen reiste jeg og mamma en tur på bedrifts hytten i myrkdalen. Jeg har ingen store planer i sommerferien slik at jeg får spart opp litt til jeg blir student (angrer så smått når det ble så dårlig vær hjemme tho..) så fant ut at det var kjekt å ihvertfall få et lite avbrekk fra hverdagen.

Ble to lengre fjellturer med mamma som guide. Hun er offesielt fratatt jobben, ettersom vi gikk å tråkket i myr og is i to dager. Ikke endte vi på rett fjelltopp heller, haha. Fikk i det minste virkelig testet ut de nye terreng skoene mine, som jeg virkelig er fornøyd med. De er ikke vanntette, men tømmer seg for vann slik at man ikke blir kald på beina, er lette og gir et godt feste i terrenget! 

 





haha, tror ikke jeg har et normalt bilde av min mor...

#fitness #trening #kosthold #hverdag #innkjøp

Favoritt pannekakene & resultatet av tattoverings timen

 

Tenkte jeg skulle dele med dere yndligspannekakene mine. Disse er gode, næringsrike og inneholder mye proteiner! Konsistens messig minner de mer om lapper enn orginale pannekaker, men de er veldig mettende og gode.

2 egg

1 most banan

100 g havregryn

40 g bakepro

1 ts bakepulver

og vann/melk til passe konsistens


(tennene mine ser ekstra gule ut pg filteret, lol)

I dag hadde jeg også site sittingen på sugar skull tattoveringen min, og vi har endelig fått tuchet up med litt farge. Nå er den jo helt fresh, og ettersom linjene og noen av skyggene er grodd mens noe er helt nytt ser det ikke helt ut slik som den vil når den får gro skikkelig. Er uansett kjempe fornøyd, og vil anbefalle alle i bergens område å sjekke ut Christines arbeid her.

 



#fitness #tattovering #bodymods #ink #kosthold #trening

Nøkkelen til suksess

''I was looking for someone to inspire me, motivate me, support me, keep me focused. Someone who would love me, cherish me, make me happy and then I realized that all along I was looking for myself''

Jeg mener at noe av det viktigste en person kan ha er respekt og aksept for seg selv. I så mange år såg jeg ned på kroppen min, og ned på alle mine negative egenskaper uten å innse hvor selvdestruktivt det var. Hvordan skal du oppnå dine egne mål, om du ikke en gang tror på deg selv? Spesielt inenn for trening og kosthold har dette vert noe som har satt en stor demper for fremgangen min. Jeg hatet hvordan jeg såg ut, og endringene kunne ikke komme fort nok - noe som igjen førte til at jeg valgte å prøve strenge dietter og treningsprogrammer som var vanskelige å følge. Jeg ser dette igjen hos så mange andre. De missliker hvordan de ser ut så sterkt at de kjører dietter og treningsprogrammer som er alt for vanskelig å holde, skeier ut, føler seg misslykket og slik fortsetter det.

Mitt aller beste tips for fremgang er å trene på en måte en syns er gøy/motiverende, og spise mat en trives med. Ikke stress over hvordan du ser ut, eller hvordan du er, men prøv å aksepter deg selv. Fokuser på endringen og på selve progresjonen i stede for å bruke energi på å irritere deg over hvordan situasjonen er akkurat i nået. Ta den tiden du trenger, og gled deg over at du er på riktig vei.





#trening #kosthold #fitness #blogg



New inn - løpe sko

Nå har free runene mine takket helt for seg med at sålen løsnet, så nå har jeg vert litt på jakt etter nye løpe sko. Det sto mellom mizuno wave 18 og nike pegasus 31 - valget havnet egentlig bare på pegasus fordi jeg bruker joggeskoene mye som fritids sko i tillegg da jeg har en aktiv hverdag og gode sko er et must.  Så langt har jeg bare fått testet de en liten gå tur ute, men de sitter bra på foten, er lette og har god demping så tror vi skal bli gode venner.

Nå er det også 30% rabatt på skoene hos sportamore




#trening #kosthold #fitness #hverdag #shopping

Gjør tacoen mer proteinrik

 

Da jeg var på butikken og handlet inn til taco her om dagen oppdaget jeg en ny vegetar mix og sjekket tilfeldigvis innholdslisten for å se om det var mindre sukker i den enn den originale kryddermiksen. Oppdaget at denne bare har 100 kcal mer pr 100 g og inneholder 40 g proteiner (skal egentlig blandes ut med tomater og erstatte kjøtt i vegetar tacoene) Fant ut jeg skulle bruke denne som krydder i tacoen min, og det ble faktisk kjempe godt og protein rikt! 

 





#fitness #trening #kosthold

Les mer i arkivet » Juli 2015 » Juni 2015 » Mai 2015





gratisdesign av Tonjemt
hits